Varaudumme koronavirukseen


ivitetty: 25.2.2021

POAS seuraa viranomaisten ohjeistusta ja tiedotusta koronavirusepidemiaa koskien, ja pyrimme omalta osaltamme ehkäisemään viruksen leviämistä sekä huolehtimaan niin asukkaidemme kuin henkilökunnankin terveydestä. Tästä johtuen palveluissamme on seuraavia muutoksia:

Asuntokohteissa:

  • Perjantaista 26.2. alkaen kaikkien kohteiden kerhohuoneet ja kuntosalit (Vaahterakuja ja Ristinarkuntie) suljetaan toistaiseksi. Tilojen käyttäminen on ehdottomasti kielletty ja kiellon noudattamatta jättämisestä seuraa kirjallinen varoitus.
  • Yleiset saunavuorot on edelleen peruttu. Yksityisiä saunavuoroja sekä pyykkituvan koneita voi toistaiseksi varata normaalisti Kodinportaali-varausjärjestelmän kautta. Kiinnitäthän erityistä huomiota käsihygieniaan liikkuessasi yleisissä tiloissa.
  • Asuntokohteissa tulee huomioida yleiset kokoontumisrajoitukset ja -suositukset.


Asiakaspalvelu:

  • Palvelemme puhelimitse ja sähköpostitse normaalisti palveluaikojemme puitteissa. Palvelussamme saattaa esiintyä ajoittain viivettä/ruuhkaa.
  • Toimisto palvelee vain välttämättömissä asioissa, kuten avainten noudoissa. Toimistossa asiointia varten tulee varata aika etukäteen ottamalla yhteyttä toimistolle.
  • Pysäköintipaikkojen lämmitystolppien avaimet voidaan tarvittaessa postittaa, joten niiden noutaminen ei vaadi toimistoasiointia. Mikäli tarvitset lämmitystolpan avainta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Henkilökuntamme käyttää kasvomaskeja asiakastilanteissa. Suosittelemme myös asiakkaillemme suojaimen käyttöä toimistolla asioidessa.


Yhteystiedot:
toimisto@poas.fi
040 668 6008

Asioi sähköisesti:
Muistathan, että asumiseen liittyvät asiat voi hoitaa sähköisesti. Lue lisää täältä: poas.fi/sahkoinen-asiointi/

Kirjaudu sähköiseen asiointiin: asukassivusto.poas.fi


Huolto:

  • Kiireellisissä huoltoa tai korjausta vaativissa tapauksissa ota pikimmiten yhteyttä suoraan oman asuntokohteesi huoltoyhtiöön!
  • Kiireettömissä tapauksissa tee ilmoitus normaalisti sähköisellä vikailmoituslomakkeella. Ilmoitathan vikailmoitusta tehdessäsi “Tarkempi kuvaus” -kohdassa määrätystä karanteenista tai muista tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa koronaviruksen ehkäisemiseen tai varautumistoimenpiteisiimme.
  • Kiireelliset ja välttämättömät toimenpiteet suoritetaan normaaliin tapaan ensi tilassa! Muiden ei kiireellisten toimenpiteiden kohdalla huolto on asukkaaseen yhteydessä, mikäli korjausta lykätään tilanteen vuoksi. Voit seurata vikailmoituksesi käsittelyä ja tilanteen etenemistä asukassivustolla.
  • Fyysisten kontaktien minimoimiseksi vältetään asuntokäyntejä. Asuntojen ennakkotarkastukset perutaan toistaiseksi. Poismuuttavien asukkaiden asuntoihin ei siis tulla tarkastuskäynnille, mutta tämä ei poista velvollisuutta suorittaa normaalia loppusiivousta. Asunnot tarkastetaan normaalisti poismuuton jälkeen.
  • Mikäli tilanne edellyttää asuntokäyntiä, asukkaan kanssa pyritään sopimaan ajankohta, jolloin asukas ei ole paikalla. Huoltohenkilökunta käyttää kasvosuojainta asuntokäynneillä.


Varautumissuunnitelmaamme päivitetään tarvittaessa tilanteen edetessä sekä viranomaisten antaman ohjeistuksen mukaisesti. Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa. Toivomme asiakkailtamme ymmärrystä ja muistutamme, että tässä tilanteessa on erityisen tärkeää noudattaa yleisiä viranomaisten antamia ohjeita. Suosittelemme asukkaille virallisen Koronavilkku-sovelluksen lataamista. Pidetään huolta toisistamme ja pysytään terveenä!


Lisätietoa: