Hyppää sisältöön

Palvelumuutoksia koronatilanteessa

28.07.2021

POAS seuraa viranomaisten ohjeistusta ja tiedotusta koronavirusepidemiaa koskien, ja pyrimme omalta osaltamme ehkäisemään viruksen leviämistä sekä huolehtimaan niin asukkaidemme kuin henkilökunnankin terveydestä. Tästä johtuen palveluissamme on seuraavia muutoksia:

Asiakaspalvelu:

  • Palvelemme puhelimitse ja sähköpostitse normaalisti palveluaikojemme puitteissa, katso palveluajat ja yhteystiedot alla olevasta linkistä. Palvelussamme saattaa esiintyä ajoittain viivettä/ruuhkaa.
  • Toimisto palvelee vain välttämättömissä asioissa, kuten avainten noudoissa. Toimistossa asiointia varten tulee varata aika etukäteen ottamalla yhteyttä toimistolle.
  • Pysäköintipaikkojen lämmitystolppien avaimet voidaan tarvittaessa postittaa, joten niiden noutaminen ei vaadi toimistoasiointia. Mikäli tarvitset lämmitystolpan avainta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Henkilökuntamme käyttää kasvomaskeja asiakastilanteissa. Suosittelemme myös asiakkaillemme suojaimen käyttöä toimistolla asioidessa.

Palveluajat ja yhteystiedot


Asioi sähköisesti:
Muistathan, että asumiseen liittyvät asiat voi hoitaa sähköisesti. Lue lisää täältä: poas.fi/sahkoinen-asiointi/

Kirjaudu sähköiseen asiointiin: asukassivusto.poas.fi

Huolto:

  • Kiireellisissä huoltoa tai korjausta vaativissa tapauksissa ota pikimmiten yhteyttä suoraan oman asuntokohteesi huoltoyhtiöön!
  • Kiireettömissä tapauksissa tee ilmoitus normaalisti sähköisellä vikailmoituslomakkeella. Ilmoitathan vikailmoitusta tehdessäsi “Tarkempi kuvaus” -kohdassa määrätystä karanteenista tai muista tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa koronaviruksen ehkäisemiseen tai varautumistoimenpiteisiimme.
  • Kiireelliset ja välttämättömät toimenpiteet suoritetaan normaaliin tapaan ensi tilassa! Mikäli tilanne edellyttää asuntokäyntiä, asukkaan kanssa pyritään sopimaan ajankohta, jolloin asukas ei ole paikalla. Huoltohenkilökunta käyttää kasvosuojainta asuntokäynneillä. Muiden ei-kiireellisten toimenpiteiden kohdalla huolto on asukkaaseen yhteydessä, mikäli korjausta lykätään tilanteen vuoksi. Voit seurata vikailmoituksesi käsittelyä ja tilanteen etenemistä asukassivustolla.
  • Muuttuneen koronatilanteen takia asuntojen ennakkotarkastukset perutaan 2.8.2021 alkaen. Asuntoosi ei siis tulla tarkastuskäynnille ennen muuttoa, mutta tämä ei poista velvollisuuttasi suorittaa normaalia loppusiivousta. Asunnot tarkastetaan normaalisti poismuuton jälkeen.

Asuntokohteissa:

  • Kerho- ja muut yleistilat on toistaiseksi käytössä normaalisti. Tilavaraukset tehdään Kodinportaali-varausjärjestelmässä.
  • Yleiset saunavuorot on edelleen peruttu. Yksityisiä saunavuoroja sekä pyykkituvan koneita voi toistaiseksi varata normaalisti Kodinportaali-varausjärjestelmän kautta. Kiinnitäthän erityistä huomiota käsihygieniaan liikkuessasi yleisissä tiloissa.
  • Asuntokohteissa tulee huomioida yleiset kokoontumisrajoitukset ja -suositukset.

Varautumissuunnitelmaamme päivitetään tarvittaessa tilanteen edetessä sekä viranomaisten antaman ohjeistuksen mukaisesti. Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa. Toivomme asiakkailtamme ymmärrystä ja muistutamme, että tässä tilanteessa on erityisen tärkeää noudattaa yleisiä viranomaisten antamia ohjeita. Suosittelemme asukkaille virallisen Koronavilkku-sovelluksen lataamista. Pidetään huolta toisistamme ja pysytään terveenä!

Lisätietoa: